Infolinia

Infolinia Centrum Kryzysowego dla pacjentów onkologicznych i ich bliskich 22 105 55 30

„Wiemy co dzieje się w głowie chorego. Pojawia się wiele pytań, strach o własne życie, czasem złość i zagubienie. Nasza platforma odpowiada na wiele z tych pytań, ale czasem nic nie zastąpi rozmowy z drugą osobą. Dlatego od początku naszym celem było uruchomienie infolinii, gdzie będzie można porozmawiać, a osoba z drugiej strony słuchawki będzie mogła pomóc i wesprzeć. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże wielu osobom w trakcie ich drogi z chorobą” – Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Centrum Kryzysowe centrumkryzysowe.org.pl to platforma, gdzie pacjenci onkologiczni i ich bliscy znajdą pomoc w przejściu krok po kroku przez wszystkie etapy choroby. Od 23 stycznia możliwa jest rozmowa z pracownikami Centrum, dzięki uruchomieniu specjalnej infolinii – 22 105 55 30 działającej od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-19:00. Osoby obsługujące infolinię mają przygotowanie psychologiczne.

Na stronie centrumkryzysowe.org.pl znajdują się kompleksowe informacje na temat raka piersi, raka płuca oraz raka jajnika. Pacjent i jego bliscy znajdą:
• ścieżkę diagnostyki i leczenia, w postaci tekstów i materiałów video, które są przygotowywane we współpracy z ekspertami medycznymi i będą aktualizowane zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną raz na kwartał;
• listę ośrodków onkologicznych, które zapewniają najwyższe standardy diagnostyki i leczenia w danym nowotworze, tak aby pacjenci mogli trafić do placówek z największym doświadczeniem;
• listę badań, które powinny zostać wykonane w trakcie diagnostyki i procesu leczenia;
• wsparcie dla pacjentów i opiekunów od strony psychologicznej i socjalnej.

Oto co o infolinii Centrum Kryzysowego mówią osoby, które będą wspierać pacjentów i ich bliskich:

– Wierzę, że nasze wsparcie może zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Pomogę znaleźć informacje na naszej stronie i podpowiem, jak się po niej poruszać. Podpowiem też, na co zwrócić uwagę biorąc pod uwagę sytuację danego pacjenta – powiedziała Anna.

– Zależy mi, aby każdy, kto znajdzie się w trudnej sytuacji, otrzymał wsparcie dzwoniąc na naszą infolinię. Mogę pomóc w wyszukiwaniu najważniejszych informacji na temat danej choroby i jej leczenia. Informacje te są opracowane przez profesjonalistów, dlatego są rzetelne i wiarygodne – powiedziała Marzena

– W naszej infolinii chętnie wysłucham i odpowiem na najbardziej nurtujące pytania. Chcę pomóc osobom chorującym i ich bliskim w poszukiwaniu rzetelnych informacji – powiedziała Renata.

– Będę po drugiej stronie telefonu, aby wysłuchać i udzielić jak najbardziej precyzyjnych informacji. Chcę towarzyszyć osobom, które doświadczają choroby, aby miały wsparcie i wiedziały, że nie są same – powiedziała Agnieszka

To tylko niektóre pytania, które pojawiają się po usłyszeniu diagnozy. Jesteśmy po to aby Ci pomóc, zadzwoń pod numer 22 105 55 30.

Na naszej infolinii Centrum Kryzysowego uruchomiliśmy porady dietetyczne, czyli wszystko o tym, jak dobrze się odżywiać w trakcie choroby.

Dietetyk dyżuruje w każdy czwartek i piątek w godzinach działania infolinii czyli 17.00-19.00.

Jedną z osób udzielających wsparcia jest Jolanta Kiżuk dyplomowany dietetyk, psychoonkolog, socjolog i ekspert w cukrzycy.

📞 Infolinia: 22 105 55 30

⏰ Dni z poradami dotyczącymi kwestii żywienia: czwartek – piątek

🕒 Godziny: 17:00-19:00

Do zespołu Infolinii Centrum Kryzysowego dołączył koordynator onkologiczny! Można się z nim skontaktować od wtorku do czwartku w godz.17.00-20.00, dzwoniąc na numer naszej infolinii 22 105 55 30.

Co mi przysługuje w ramach karty Dilo i pakietu onkologicznego? Czy przed chemioterapią powinnam przyjmować jakieś odżywki? Nagle pogorszył się mój stan – co robić? Czy mogę jechać na dane badanie lub kolejną chemię? Odpowiedź na takie właśnie przykładowe pytania możesz uzyskać u koordynatora onkologicznego.

To dodatkowe wsparcie, które oferujemy w ramach naszej Infolinii. Koordynator onkologiczny to łącznik między lekarzem a pacjentem, a jego głównym zadaniem, wynikającym z sieci onkologicznej, jest prawidłowe przeprowadzenie chorego przez proces terapeutyczno-diagnostyczny. Chodzi o to, by pacjent nie miał poczucia, że zostaje sam ze swoim problemem. Tę funkcję może pełnić pielęgniarka albo lekarz, ale także pracownik administracyjny szpitala czy sekretarz medyczny. W jakich sprawach może nam pomóc koordynator opieki onkologicznej możesz dowiedzieć się m.in. na naszej stronie Centrum Kryzysowe. Możesz również obejrzeć webinar na naszym kanale YouTube „Kim jest i jak może Ci pomóc koordynator pacjenta?” z Elizą Działach, Koordynatorką onkologiczną, współzałożycielką ON-KO Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Koordynatorów Opieki Onkologicznej.

O co pytać taką osobę? Przede wszystkim o sprawy związane z systemem służby zdrowia, w którym czasem trudno się zorientować. Ale także o te związane z diagnostyką, umawianiem wizyt, procedurami medycznymi, konsyliami i nagłymi sytuacjami związanymi z chorobą lub skutkami ubocznymi leczenia. O wszystko, co niezrozumiałe w dokumentacji medycznej. Można również podzielić się swoimi wątpliwościami – koordynator podpowie, gdzie szukać rozwiązań. Pomoże też w kontaktach z koordynatorem w Twojej placówce.

Na Twoje pytania od wtorku do czwartku w godzinach 17.00-20.00 czeka Grażyna Kobusz, koordynator leczenia onkologicznego w Klinice Otolaryngologii w Państwowym Instytucie Medycznym CSK MSWiA w Warszawie, absolwentka Zdrowia Publicznego, która nieustannie poszerza wiedzę w zakresie onkologii. Praca bezpośrednio z pacjentem onkologicznym daje jej dużo satysfakcji.

Zachęcamy do kontaktu! Wystarczy zadzwonić na numer naszej infolinii 22 105 55 30 i wybrać 2.

Z nami nie jesteście sami w tej drodze!

Nasze działania można wspierać przekazując nam 1,5% podatku przy rozliczeniu PIT. Możesz zrobić to TUTAJ lub kupując nasze produkty od serca w sklepie Serca! https://sklep.ruchspoleczny.org.pl/