Nerka jest modna

Pod koniec listopada 2020 roku ruszyła kampania „Nerka jest modna”, mająca na celu edukowanie, obalenie mitów i budowanie świadomości wokół raka nerki, zarówno wśród pacjentów, jak i w całym społeczeństwie.

Działania

W ramach startu działań kampanii, zostały opublikowane trzy edukacyjne webinary, zorganizowane przez Polskie Amazonki Ruch Społeczny. W ramach startu kampanii, Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny wypuściło cykl webinariów: „Rak nerki – o leczeniu i zdrowieniu”. Każdy webinar składa się z dwóch części – edukacyjnego spotkania z ekspertem oraz ćwiczeń praktycznych wpływających na lepsze samopoczucie psychiczne, które prowadzą: Magdalena Knefel, certyfikowana trenerka programu redukcji stresu w oparciu o uważność (mindfulness) oraz Elżbieta Majewska, coach kryzysowy, trenerka inteligencji emocjonalnej.

Rak nerki – o leczeniu i zdrowieniu. Spotkanie z urologiem dr hab. Arturem Antoniewicz.

Rak nerki – o leczeniu i zdrowieniu. Spotkanie z onkologiem dr Paweł Wiechno.

Rak nerki – o leczeniu i zdrowieniu. Spotkanie z psychoonkolożką Małgorzatą Grzejszczak.

W ramach kampanii zostały również opublikowane materiały edukacyjne, które odpowiadają na krążące wokół nowotworów nerki mity. Taka forma materiałów jest przystępna zarówno dla osób młodych, jak też starszych, które znajdują się w grupie ryzyka.

Kliknij tutaj, aby obejrzeć materiały.

Ośrodki leczenia raka nerki w Polsce

Lista ośrodków referencyjnych z całej Polski dla raka nerki dostępna tutaj:

Patronat nad kampanią „Nerka jest modna” objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne oraz Polskie Towarzystwo Onkologiczne

Partnerem kampanii ”Nerka jest modna” jest Bristol-Myers Squibb.